Monet verkkokauppojen asiakkaat tulevat sivuille erilaisten sosiaalisen median kanavia pitkin. Useat palvelut mainostava tverkkokauppoja ja käyttäjän on helppo klikata mainoksesta, joka häntä kiinnostaa. Siitä käyttäjä ohjataan näppärästi verkkokaupan sivuille. Tämä on myös hyvä keino tutkia mistä käyttäjä on kiinnostunut. Kävijä voi esimerkiksi tykännyt Instagramissa kuntosaliharjoitteluun liittyvistä kuvista ja palvelu osaa tarjota hänelle mainoksia verkkokaupoista, joissa myydään kuntosalivarusteita ja vaatteita.
Verkkokaupat ovatkin hyvin kiinnostuneita kävijöiden kiinnostuksen aiheista sekä harrastuksista. Näiden tietojen pohjalta kävijälle osataan ensinnäkin näyttää hänen kiinnostuksiinsa liittyviä tuotteita ja voidaan vieläpä suositella jotain tuotteita, mitkä liittyvät johonkin hänen muuhun kiinnostuksen kohteeseensa. Alla on listattuna joitain tyypillisiä harrastuksia, joita verkkokaupoissa ostoksia tekevät ihmiset saattavat harrastaa. Näihin harrastuksiin löytyy paljon erilaisia verkkokauppojen toimijoita, joista jokainen löytää varmasti omaan harrastukseensa sopivia tuotteita.
Kuntoilu
Kuntoilu ja fitness on kokenut räjähdysmäisen kasvun viimeisten muutaman vuoden aikana. Terveelliset elämäntavat ja itsensä kunnossa pitäminen on nykyisin muodikasta ja takana ovat ne ajat kun kadulla tupakkaa polttavaa henkilöä pidettiin “coolina” ja siistinä. Monissa kaupungeissa baarien ja yökerhojen tilalle on noussut kuntosaleja ja ihmiset viettävätkin aikaansa mieluummin siellä kuin tuopin ääressä. Siksi myös internetissä löytyy nykyisin paljon eri verkkokauppoja, jotka tarjoavat vaatteita, jalkineita tai muita tarvikkeita kuntoiluun ja treenaamiseen. Ihmiset haluavat näyttää hyvältä, joten on tärkeää myös omistaa hienoja ja laadukkaita vaatteita ja varusteita.
Kuntoiluun liittyviä tuotteita on hyvä markkinoida sosiaalisen median kanavissa. Esimerkiksi Instagram on täynnä ihmisten treenikuvia ja -videoita, ja ovatpa jotkut onnistuneet tekemään uransakin pelkillä kuntoiluun liittyvillä kuvilla. Ihmiset haluavat näyttää samalta kuin esikuvansa, joten mikäpä olisikaan luontevampaa kuin ostaa samanlainen treenipaita kuin on kuvassa nähnyt. Monilla julkisuuden henkilöillä voi myös olla sponsori-sopimus jonkin tuotemerkin kanssa ja he mainostavat tuotteita omissa kuvissaan.
Mobiilipelaaminen
Myös mobiilipelaaminen on nykyisin suosittu harrastus ja ajanviettotapa. Monet pelaavat kännykällään mobiilipelejä, joihin voidaan myös tuoda kohdennettua mainontaa. Kuluttaja voi vaikkapa pelata Reactoonz Unibet peliä, ja hänelle voidaan näyttää sivussa muihin samankaltaisiin peleihin liittyvää mainontaa. Monet nettikasinot mainostavat myös muualla kuin vain sosiaalisen median palveluissa, joten kuluttaja saattaa törmätä kasinoiden mainoksiin uutissivustoillakin. Kasinoiden mainonta on hieman erilaista. Ne eivät yleensä mainosta mitään tiettyä tuotetta, vaan yrittävät saada uusia pelaajia kasinolleen. Kuluttajaa houkutellaan erilaisilla bonuksilla ja tervetuliaistarjouksilla.
Juoksu
Juokseminen on nykyisin myös erityisen suosittua. Se on helppo tapa pitää itsensä kunnossa ja sen viehätys perustuukin lajin helppouteen. Myöskään valtavia satsauksia varusteisiin ei ole tarvetta tehdä. Juoksulenkille riittää melko yksinkertaiset varusteet. Kenkiin on hyvä panostaa, sillä jalat joutuvat kaikista kovimmille. Jos kengät ovat huonot, niin juoksut on nopeasti juostu. Monista verkkokaupoista löytyy lukematon määrä lenkkareita ja kuluttajalla onkin valinnanvaikeus, että mistä hän voisi ne tilata. Jos asiakas on ostamassa verkkokaupasta juoksukenkiä, niin hänelle olisi hyvä samalla suositella vaikkapa urheilusukkia. Monesti kuluttaja saattaisi tarvita muitakin tarvikkeita, mutta ei huomaa että niitä saa hankittua samasta paikasta. Hyvin suunniteltu verkkokauppa osaa suositella oikeita tuotteita oikeille ihmisille.
Sisustus
Sisustusbuumi näkyy monen kodissa nykypäivänä. Internet on pullollaan sisustusaiheisia blogeja ja kuvia. Monilla ihmisillä on suosikkibloggaaja, jonka teksteistä ja kuvista he ammentavat inspiraatiota. Myös blogien pitäjät saattavat tehdä yhteistyötä, jonkin tuotemerkin kanssa ja he tuovat yrityksen tuotteita esille tekstin ja kuvien keinoin. Blogissa voi myös olla linkki tai mainos jonkin verkkokaupan sivulle, josta esiteltyjä tuotteita voi tilata. Myöskin Instagram on täynnä sisustukseen liittyviä kuvia ja ne ovat hyvin suosittuja. Jos kuluttaja on tykännyt sisustukseen liittyvistä kuvista tai sivustoista, niin palvelu (esim. juuri Instagram tai Facebook) osaa kyllä näyttää hänelle siihen liittyviä mainoksia. Sisustus on myös verrattaen halpa harrastus, koska sitä voi tehdä pikku hiljaa ja omalle kukkarolle sopivasti. Kaikkea ei tarvitse hankkia kerralla, vaan mieleistään sisustusta voi rakentaa ja muuttaa koko ajan.